مطالب :‌ ‌‌
/ ثبت نام
admin 379 روز پیش
بازدید 158 بدون دیدگاه

فاکتورهای رتبه بندی گوگل “Google”

فاکتورهای رتبه بندی گوگل “Google”، جستجوهای ارگانیک برای یک وب سایت تجاری بسیار مورد اهمیت می باشد. بازدیدکنندگان به طور منظم به سایت‌هایی دسترسی پیدا می‌کنند که در صفحات نتایج جستجوی اولیه ظاهر می‌شوند. رتبه های بالا ترافیک رایگان ایجاد می کند و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می نماید. یک رتبه خوب از موتور جستجو معمولا با گردش مالی بالا مرتبط است. وب سایت ها بایستی تلاش کنند تا وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود را در موتور جستجو بهینه نمایند. بهینه سازی وب سایت شما برای گوگل آسان نیست. بیش از 200 عامل بر الگوریتمی که صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را ایجاد می کند، تأثیر می گذارد. برخی از این عوامل در حال حاضر به طور گسترده شناخته شده اند، در حالی که برخی از آنها به جهت جلوگیری از دستکاری هدفمند پنهان هستند. متخصصان سئو لیستی حاوی فاکتورهای رتبه بندی ایجاد کرده اند که به طور گسترده ای معتبر می باشند.

 

فاکتورهای رتبه بندی گوگل “Google”

 

فاکتورهای رتبه بندی گوگل "Google"

 

فهرست مطالب

  1. روش بهینه ساختن وب سایت در جستجوی گوگل؟
    1. کلمات کلیدی در URL
    2. کلمه کلیدی در تگ عنوان
    3. تراکم کلمه کلیدی
    4. تاکید بر کلمه کلیدی
    5. کلمات کلیدی در عناوین
    6. ریشه کلمه کلیدی
    7. کلمه کلیدی در ارجاع alt
    8. محتوای ساختار یافته
    9. متن مناسب با لینک های داخلی
    10. HTTPS
    11. محتوا درست
    12. طول متن
    13. ویژگی منحصر به فرد
    14. کد نویسی HTML بی عیب و نقص
    15. سازگاری با موبایل
    16. محتوای چند رسانه ای
    17. خوانایی
    18. لینک های خروجی با کیفیت بالا
    19. لینک های ورودی

 

روش بهینه ساختن وب سایت در جستجوی گوگل؟

تمامی نقل قول ها در مورد الگوریتم جستجوی Google بر اساس نکاتی است که توسط کارمندان Google در مصاحبه ها و بیانیه های مطبوعاتی ارائه شده است. آنها همچنین با بررسی درخواست های ثبت اختراع و همچنین مشاهدات تجربی تایید شده اند. با این وجود، نکات اشاره شده در ادامه به طور رسمی تایید نشده است. فاکتورهای رتبه بندی زیر در عمل خود را ثابت نموده اند. وب‌سایت‌هایی که بر اساس این معیارها بهینه‌سازی شده‌اند معمولاً جایگاه خوبی در نتایج جستجوی ارگانیک به دست می‌آورند.

کلمات کلیدی در لینک صفحه “URL”

اگر کلمه کلیدی در لینک صفحه “URL” گنجانده شود، به موتور جستجو اجازه می دهد تا متوجه شود که سایت ارتباط خاصی با عبارت جستجو دارد. URL های حاوی کلمات کلیدی اغلب با رتبه بندی خوب گوگل مرتبط هستند، اگرچه در سال های اخیر، دامنه های کلیدواژه یا زیر دامنه ها اهمیت کمتری پیدا کرده اند. برخی از کارشناسان سئو ارتباط بین ترتیب کلمات در URL و رتبه بندی را پیشنهاد می کنند. چنانچه کلمه کلیدی اصلی در ابتدای URL باشد مهمتر است، اما باید از تکرار کلمه کلیدی به هر شکل اجتناب کرد. صرف نظر از رتبه‌بندی، دامنه‌های دارای کلمه کلیدی این مزیت را نیز دارند که عبارت‌های جستجوی مربوطه را می‌توان با حروف پررنگ در فهرست نتایج جستجو بصورت برجسته مشاهده نمود.

کلمه کلیدی در تگ عنوان
قرار دادن عبارات جستجوی مرتبط در تگ عنوان یک صفحه HTML حتی مهمتر از کلمه کلیدی در URL است. این تگ، عنوان یک وب سایت را تعریف می کند و به عنوان یک عنصر محتوای مهم به شمار می آید. به همان اندازه مهم سیگنال مربوطه است که توسط کلمه کلیدی اصلی در برچسب عنوان ارسال می شود. این نظریه وجود دارد که یک جایگاه برجسته در ابتدای عنوان، سیگنال ارتباط قوی تری را ارسال می نماید و بنابراین تاثیر مثبتی بر رتبه بندی دارد. کلمات کلیدی در عناوین وب سایت به صورت پررنگ در SERP ها ارائه شده است.

چگالی کلمه کلیدی
به دلیل خطر دستکاری، گوگل مانند گذشته اهمیت زیادی به تراکم کلمات کلیدی نمی دهد. با وجود این، کلمات کلیدی همچنان جهت انتقال موضوع یک وب سایت به موتور جستجو فعال می باشند. فراوانی مطلق عبارات جستجوی مرتبط در یک متن به اندازه مرتبط بودن کلمه کلیدی مهم نیست. Google از TF-IDF (اصطلاح فرکانس معکوس مدارک فرکانس “term frequency-inverse document frequency”) یک وب سایت، به عبارت دیگر، تراکم کلمه کلیدی در رابطه با فرکانس مدارک معکوس استفاده می کند. عمل شاخص معنایی پنهان (LSI) نیز استفاده می شود که یک ابر موضوعی از کلمات مرتبط از کلیدواژه اصلی را تشکیل می دهد. به منظور رتبه بندی بالا، یک متن نه تنها باید حاوی کلمات کلیدی مشخص شده باشد، بلکه باید مترادف آن نیز باشد. چنانچه متن حاوی مترادف های مرتبط باشد، سیگنال ارتباط قوی تری ارسال می نماید.

 

تاکید بر کلمه کلیدی
چنانچه کلمات کلیدی در یک متن با نشانه گذاری های HTML یا “HTML markups” مورد تاکید قرار گیرند، به موتور جستجو سیگنال می دهد که این کلمات برای متن اهمیت ویژه ای دارند. متنی که حاوی عبارات جستجوی مرتبط است در طول جستجوی وب به عنوان مرتبط طبقه بندی می شود و بنابراین رتبه بالاتری خواهد داشت. کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی را می توان از طریق پررنگ نمودن، ایتالیک کردن، زیر خط کشیدن و اندازه قلم از بقیه متن متمایز کرد.

 

کلمات کلیدی در عناوین
یک مورد خاص در مورد تاکید کلمات کلیدی، قرار دادن عبارات جستجوی مرتبط در هدر اصلی HTML (H1) و در عنوان های فرعی (H2 و H3) است. گوگل کلمات کلیدی را در این عناصر ساختاری بسیار بالا ارزیابی می کند چراکه آنها به عنوان سیگنال های مرتبط عمل می کنند و درک محتوای وب سایت را تسهیل می نمایند.

ریشه کلمه کلیدی
گوگل انواع یک عبارت جستجو را به یک ریشه کلمه جمعی کاهش می دهد. SERP ها سایت هایی را در نظر می گیرند که حاوی کلمات کلیدی در اشکال گرامری مختلف و همچنین وب سایت هایی با کلمات کلیدی دقیق هستند. برعکس، می‌توان فرض کرد که متونی که منحصراً حاوی کلمات کلیدی تطبیق دقیق هستند ممکن است رتبه‌بندی خوبی نداشته باشند، چراکه ترکیب عبارات جستجو بخشی از فرآیند ایجاد طبیعی متون است.

 

کلمه کلیدی در ویژگی alt
crawler گوگل ممکن است در تفسیر متون موثر باشد، البته درک آن از عناصر تصویری چندان چشمگیر نیست. اطلاعات باید در کد HTML نوشته شود تا به crawler منتقل شود که یک تصویر چه چیزی را نمایش می دهد و آیا ارتباطی با زمینه موضوعی محتوای وب سایت دارد یا خیر. جهت دستیابی به یک رتبه خوب، باید تمام اطلاعات ضروری را در فایل، عنوان و نام تصویر و همچنین در ویژگی alt قرار دهید. در نهایت، توضیحات تصویر را فراموش نکنید، که در صورتی که خطایی مانع از نمایش تصویر شود، به عنوان متن جایگزین نشان داده شود.

 

محتوای ساختار یافته
محتوای کاربرپسند بایستی واضح و به راحتی در دسترس باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می‌شود هنگام ایجاد یک وب‌سایت، عناصر ساختاری مانند فهرست‌ها، شماره‌گذاری ها و جداول را نیز در نظر بگیرید. کارشناسان سئو تصور می کنند که یک ساختار واضح و آموزنده به crawler گوگل کمک می کند محتوای یک وب سایت را ثبت نماید. عناصر مرتبط به عنوان عوامل رتبه بندی احتمالی در نظر گرفته می شوند.

 

هدف لینک های داخلی اتصال صفحات فرعی یک دامنه است. این لینک ها بازدیدکنندگان را قادر می سازند تا به کل وب سایت دسترسی داشته باشند و اطلاعات و محصولات مرتبط و مفید را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنند. لینک های داخلی با فرود به صفحات با متن های بهینه شده موثرترین می باشند. هرچه هدف لینک شما را بهتر توصیف کنند، ناوبری برای کاربر آسان تر است و این فقط به معنای کاربر انسانی نیست. crawler ها متن های صفحات فرود “گفتاری” را متمایز می  کنند، که به آنها کمک می کند تا لینک ها را آسان تر تفسیر نمایند. گوگل این نوع کاربرپسندی را در هنگام رتبه بندی در نظر می گیرد.

 

HTTPS

اول ایمنی! این را همیشه هنگام جستجو در وب به خاطر بسپارید. Google استفاده از ویژگی های ایمن را که در آن الگوریتم جستجو اتصال رمزگذاری شده با HTTPS (پروتکل انتقال متون امن) را به عنوان سیگنال رتبه بندی مثبت در نظر می گیرد و به آن ارج می نهد. وب سایت هایی که از این پروتکل پشتیبانی می کنند اولویت را در SERP ها خواهند داشت.

محتوای درست
هدف رتبه بندی گوگل همیشه ارائه حداکثر منافع برای کاربر است. جهت اینکه crawler بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد، بایستی بررسی کند که یک وب سایت چقدر مناسب نوشته شده است و ارتباط بیشتری را به محتوای جدیدتر اختصاص دهد. همین امر در مورد وب سایت هایی که محتوای آنها به طور مرتب به روز می شود نیز صدق می کند. گوگل اغلب زمانی که سایت را در SERP ها ارائه می کند، تاریخ آخرین به روز رسانی سایت را ارائه می دهد و اهمیت مرتبط بودن آن را ثابت می نماید. با این حال، این بدان معنا نیست که محتوای جدید یا به‌روز در بالای نتایج جستجو ظاهر شود. محتوای قدیمی وب سایت همچنین می تواند رتبه های بالایی در نتایج داشته باشد چراکه ارتباط تنها یکی از بیش از 200 عامل رتبه بندی است.

طول متن
طول یک متن نشان می‌دهد که یک وب‌سایت تا چه حد به موضوع و جزئیات خاص می‌پردازد. سپس به متون طولانی ارزش اطلاعاتی بالاتری داده می شود. کارشناسان سئو فرض می کنند که طول متن با موقعیت در SERP ها همبستگی دارد، البته این بدان معنا نیست که متن طولانی تر به طور خودکار در رتبه بالاتری قرار می گیرد!

 

منحصر به فرد بودن

محتوای تکراری هیچ ارزشی برای کاربر ندارد و هر چیزی که گوگل به عنوان غیر مرتبط و بی ارزش طبقه بندی نماید از فهرست گوگل خارج خواهد شد. چنانچه محتوای تکراری منجر به نقض حق کپی رایت شود، سایت پس از مدتی از فهرست جستجو حذف می گردد. بنابراین صاحبان وب سایت بایستی مطمئن شوند که محتوای آنها منحصر به فرد است. یک راه حل پیچیده، اما کارآمد این است که صفحات را با توضیحات محصول متمایز نمایید، البته از کپی کردن متون موجود خودداری فرمایید. هرگز از اشخاصی که ادعا می کنند تولید محتوا انجام می دهند اما هیچ تخصصی در آن رشته ندارند استفاده نفرمایید، این افراد از متون دیگر کپی برداری می نمایند و به همین دلیل صفحه شما با شکایت طرف مقابل از طریق پشتیبانی Webmaster گوگل از نتایج حذف خواهد شد!

 

سرعت صفحه
از نظر کاربرپسندی، گوگل اهمیت زیادی به سرعت بارگذاری یک سایت می دهد. دو مقدار اصلی وجود دارد: زمان تحویل صفحات HTML خالص و مدت زمان طرح بندی کل صفحه از جمله گرافیک و عناصر دیگر مانند جاوا اسکریپت. از آنجایی که تحویل صفحه HTML باید در کمتر از 500 میلی ثانیه انجام شود، گوگل محدودیت 1.5 ثانیه ای را برای بارگیری کل سایت تعیین می نماید. هر چیزی بیش از این مقدار زمان بارگذاری نامطلوب به شمار می آید. دلایل کندی زمان بارگذاری، گرافیک های بهینه نشده، شیوه نامه های غیر ضروری، اسکریپت های زیاد یا کد سورس بیش از حد است. از آنجایی که گوگل زمان بارگذاری را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد، منطقی است که وب سایت خود را از این نظر بهینه نمایید. گوگل ابزار رایگان، PageSpeed Insights را ارائه می دهد که عملکرد یک وب سایت را تجزیه و تحلیل می نماید و نکاتی در مورد نحوه بهینه سازی آن را ارائه می دهد.

 

کد نویسی HTML بی عیب و نقص
یک کد HTML نادرست برنامه نویسی شده نشان دهنده یک وب سایت غیر استاندارد است. کارشناسان سئو، خطاهای HTML را به عنوان عوامل رتبه بندی منفی در نظر می گیرند، اگرچه هیچ تایید رسمی از طرف گوگل در این زمینه وجود ندارد. به منظور به حداقل رساندن خطر کاهش ارزش، صاحبان وب سایت باید برای کدنویسی مطلوب در صفحات HTML خود تلاش کنند. یکی از راه‌های بررسی کد HTML برای مطابقت، استفاده از سرویس اعتبارسنجی نشانه‌گذاری از کنسرسیوم وب جهانی (W3C) است.

 

سازگاری با موبایل
تا کنون، سازگاری یک وب سایت برای موبایل فقط بر SERP های جستجوی موبایل تاثیر گذار بود. سایت‌هایی که برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت بهینه‌سازی شده‌اند در جستجوی دستگاه تلفن همراه رتبه بالاتری دارند. برای جستجوی دسکتاپ، فاکتور رتبه‌بندی «mobile friendly» به کار نمی‌رود. صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای رایگان Google بررسی کنند که سایت آنها تا چه حد برای موبایل مناسب است.

 

محتوای چند رسانه ای
گوگل عناصر چندرسانه ای مانند تصاویر و ویدیوها را بسیار بالاتر رتبه بندی می نماید زیرا برای بازدید کننده جالب تر هستند. قرار دادن اطلاعات در کانال های مختلف ارزش بیشتری را به کاربران ارائه می دهد و بنابراین این وب سایت ها در SERP ها بالاتر ظاهر می شوند.

 

خوانایی
آنچه به طور قطع شناخته شده است این است که گوگل قابل درک بودن متون در وب سایت ها را تجزیه و تحلیل می کند. اینکه آیا این اطلاعات وارد الگوریتم وب سایت می شوند یا چگونه ارزیابی می شوند پنهان است. از یک طرف، متون با درخواست‌های خوانایی کوتاه و سطح خوانایی پایین‌تر می‌توانند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی موتور جستجو داشته باشند، چراکه برای مخاطبان وسیع‌تری قابل درک هستند. از طرف دیگر، سطح حوانایی بالاتر یک ویژگی کیفی است. شاخص خوانایی می تواند به تمایز متون پرکننده از محتوای با کیفیت کمک نماید. برای اینکه سایت تا حد امکان کاربرپسند باشد، صاحبان وب سایت باید اطمینان حاصل کنند که محتوا قابل خواندن است. متونی که با در نظر گرفتن گروه هدف فرموله می شوند زمان ماندگاری در وب سایت را افزایش می دهند، عاملی که ثابت شده است بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. می توانید ابزارهای عملی تجزیه و تحلیل متن را در اینجا بیابید: www.online-utility.org/text/analyzer.jsp

 

لینک های خروجی با کیفیت بالا
لینک هایی که از یک سایت به سایت دیگر هدایت می شوند به عنوان لینک های خروجی شناخته می شوند. crawler های وب جهت دنبال کردن این لینک ها برنامه ریزی شده اند. چنانچه لینک‌های وب‌سایت شما به سایت‌های باکیفیت منتهی شوند، می‌توانند بر رتبه‌بندی آن سایت تأثیر مثبت بگذارند. لینک های خروجی همچنین به crawler وب کمک می کنند تا موضوع سایت را تعیین نمایند. مهم است که تعداد زیادی از آنها را درج نکنید چراکه می توانند حواس را از محتوای اصلی منحرف سازند. همچنین باید به طور مرتب لینک را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ یک از آنها از دست رفته نیستند. اگر هر یک به 404 منجر شود، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل سایت را قدیمی و ناکارآمد بپندارد و ارزش آن را کاهش دهد.

لینک های ورودی
بر خلاف لینک های خروجی، لینک های ورودی (که backlinks نیز نامیده می شود) لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما هدایت می شوند. کارشناسان سئو ارتباط احتمالی بین لینک های ورودی سایت و رتبه بندی آن در نتایج جستجوی ارگانیک را پیشنهاد نموده اند. این فرض با این واقعیت پشتیبانی می شود که تعداد قابل توجهی از وب سایت ها با پروفایل های بک لینک با کیفیت بالا را می توان در نقاط برتر SERP ها یافت. بهینه سازی حرفه ای برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی در بهبود ساختار بک لینک وب سایت دارد. محبوبیت بالای لینک، در بیشتر موارد، تأثیر مثبتی بر رتبه بندی گوگل دارد. البته بایستی مراقب backlink های پولی باشید.

 

آیا استفاده از لینک های پشتیبان”Backlinks” و لینک های تبلیغاتی و تضمینی بهبود رتبه بندی مناسب است؟ بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و صاحبان سایت های شخصی به جهت بهبود رتبه بندی بهتر سایت خود از مجموعه های تبلیغاتی و پکیج های افزایش رتبه بندی استفاده می کنند، این کار نه تنها مفید نیست و پس از پایان یافتن و از دست رفتن لینک های پشتیبان باعث سقوط رتبه بندی سایت شما در نتایج SERP می شود، بلکه افزایش رتبه بندی سایت پس از انجام این کار تقریبا ناممکن است. به جای بهره گیری از سودجویان سعی کنید از متخصصان سئو در بهبود سایت خود بهره مند شوید!

 

 

 
 آموزش شبکه

کابل شبکه مسی

link

تجهیزات فیبر نوری

link

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه