مطالب :‌ ‌‌
/ ثبت نام
admin 381 روز پیش
بازدید 249 بدون دیدگاه

قیمت و خرید کابل فیبر نوری

قیمت و خرید کابل فیبر نوری به چه شکل می باشد؟ به چه نکاتی در مورد خرید کابل فیبر بایستی توجه نمود؟ در مورد خرید کابل فیبر نوری مهمترین نکته انتخاب موارد زیر می باشد: یکی از اولین مواردی که باید هنگام انتخاب کابل های فیبر نوری تعیین نمایید ، “سینگل مد یا مالتی مد ” بودن کابل فیبر نوری مورد نیاز شماست. تفاوت این دو در نوع یا حالت حرکت نور در آنها می باشد، حالت کابل فیبر چگونگی حرکت پرتوهای نور در داخل کابل های فیبر را توضیح می دهد. این نکته بسیار مهم می باشد چراکه این دو حالت با یکدیگر سازگار نیستند – شما نمی توانید یک فیبر نوری سینگل مد را با مالتی مد ترکیب یا جایگزین نمایید. همچنین کیفیت و کارایی آنها نیز با هم متفاوت است.

قیمت و خرید کابل فیبر نوری

 

قیمت - خرید کابل فیبر نوری

انتخاب نوع فیبر نوری بر اساس نیاز پروژه

فیبر نوری مالتی مد یا چند حالته محدودیت های بسیاری دارد مانند ظرفیت و سرعت انتقال اطلاعات و مسافت انتقال ، فیبر نوری سینگل مد محدودیتی ندارد.انتخاب نوع فیبر بر اساس نیاز پروژه تعریف می گردد.

کابل های فیبر نوری سینگل مد یا تک حالت به لحاظ سازگاری با یکدیگر بر اساس استاندارد ITU-T تنها دو نوع های G.652.D و G.657.x که نسل جدید فیبر های بدون افت در برابر خمش می باشند با هم سازگار هستند ، مابقی فیبر های نوری سری G655 و … مناسب نمی باشند و قابلیت ارتقای سیستم را نیز فراهم نمی نمایند ، برای فیبر نوری مالتی مد یا چند حالته نوع های متفاوتی وجود دارد. انواع مختلفی که به عنوان OM1 ، OM2 OM3 و ، OM4 و OM5 تعریف گردیده اند. تفاوت فیبر های مالتی مد با یکدیگر از لحاظ سرعت ، پهنای باند و مسافت متفاوت می باشند و نوع مناسب استفاده بیشتر به سخت افزار مورد استفاده در آنها بستگی دارد ، برای جزئیات بیشتر در مورد انواع OM ، به جدول زیر نگاهی بیندازید.

تفاوت کابل فیبر نوری OM3 و OM4.jpg
خرید کابل فیبر نوری
انتخاب ژاکت یا روکش کابل فیبر نوری بر اساس شرایط محیطی پروژه

مهمترین نکات بررسی تعاریف OFNR ، OFNP ، OFCP، OFCR و ویژگی هایی مانند Water blocking ، LSZH low-smoke zero halogen و PE و … در مورد روکش ابتدا بایستی بررسی نمایید که کابل فیبر نوری را در چه شرایط محیطی می خواهید نصب نمایید، کابل های فیبر نوری داخل ساختمان یا Indoor بایستی استاندارد های محیط های داخلی را داشته باشند به عنوان مثال بایستی کم دود و عاری از عناصر سمی و گاز های هالوژن LSZH باشند، همچنین بایستی در برابر خم شدگی یا اصطلاحا خمش انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند. کابل های فیبر نوری indoor معمولا روکش تک لایه با ویژگی LSZH را دارا می باشند، معمولا بدون آرمور یا زره کابل و بدون ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب Water blocking و مقاومت در برابر ماورا بنفش UV ارائه می گردند، البته به طور سفارشی میتوان موارد فوق را در کابل درخواست و لحاظ نمود، کابل های فیبر نوری indoor با هر دو ساختار تایت بافر و لوز تیوب ارائه می گردند. کابل های outdoor به هنگام ورود به فضاهای مسقف بایستی به کابل indoor تبدیل گردند. کابل های outdoor معمولا دارای روکش تکی ، دوتایی یا چند لایه می باشند، همچنین زره محافظ یا آرمور نیز در زیر روکش کابل معمولا وجود دارد، کابل های outdoor به طور مستقیم قابلیت دفن در خاک را دارا می باشند. کابل های outdoor در برابر اشعه ماورا بنفش UV و نفوذ آب مقاوم می باشند.

اما در کانال ها و مجراهای زیر زمینی و یا تونل ها و معادن از کابل های فیبر نوری outdoor با مشخصات indoor نیز تحت کابل های in/out. مورد استفاده قرار می گیرد، کابل های in/out ویژگی های مشترکی از کابل های outdoor وindoor را دارا می باشند.

انتخاب ساختار کابل : لوز تیوب و بافردار (تایت بافر)

ساختار کابل نیز موضوع بسیار حائز اهمیتی در زمان خرید کابل فیبر نوری می باشد. کابل های فیبر نوری بافر دار بدلیل محافظت جداگانه از هر فیبر به شکل اختصاصی بهای تمام شده بیشتری دارند، در مقابل ظرفیت تعداد تار نوری در کابل های لوز تیوب در قطر یکسان با کابل تابت بافر می تواند تا چند برابر باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد ساختار های فیبر نوری:

همچنین در مورد قیمت کابل های فیبر نوری باید اشاره نمود که قیمت براساس ساختار کابل و نوع فیبر نوری و فناوری روکش متفاوت می باشد که میتوانید پس از انتخاب شماره فنی با بخش فروش شرکت منتخب صنعت تماس حاصل فرمایید.

کابل فیبر نوری
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه